Coraz więcej czasu spędzamy w samochodzie. Jest nam potrzebny, by dojechać do pracy, domu lub sklepu. Wykorzystujemy auto do podróży do rodziny, wyjazdu na wakacje, do siłowni czy kina. Nic więc dziwnego, że staramy się dopasować je do swoich potrzeb i sprawiać, by jazda była bardziej komfortowa, szczególnie podczas trudnych warunków pogodowych. O ile z deszczem lub śniegiem trudno coś zrobić, tak na słońce jest rada – przyciemnianie szyb. Czy warto w nie inwestować? Jakie zalety oraz wady ma to rozwiązanie? Jeśli ciągle się wahasz, czytaj dalej!
Czy warto przyciemniać szyby – zalety
Każdy kierowca ma własne potrzeby i przy podejmowaniu decyzji, zwraca uwagę na określone aspekty i zmiany. Dlatego każdego kierowcę przekona – lub zniechęci – coś innego.
Zalety folii przyciemniającej szyby można podzielić na dwie grupy. Na takie, które wiążą się z estetyką oraz takie, które łączą się z funkcjonalnością.
Jeżeli chodzi o estetykę sprawa jest prosta. Dzięki temu zabiegowi samochód zdecydowanie się wyróżnia. Staje się bardziej elegancki i niecodzienny.
A korzyści praktyczne? Przede wszystkim folia:
- pomoże zatrzymać kawałki szkła w razie wypadku;
- chroni przed promieniami UV – zarówno kierowcę jak i pasażerów;
- ogranicza nagrzewanie się wnętrza pojazdu – co jest szczególnie komfortowe latem lub przy braku klimatyzacji;
- zapewnia prywatność – osoby z zewnątrz nie mogą zobaczyć jakie przedmioty lub osoby znajdują się wewnątrz pojazdu.
Warto przyciemniać szyby? – wady
Zastanawiając się czy warto inwestować w to rozwiązanie, trzeba poznać także jego wady. Niestety przyciemnione szyby mogą ograniczać widoczność, szczególnie po zmroku, w wypadku zabrudzenia lub trudnych warunków atmosferycznych. To zaś przekłada się na jakość, komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Decydując się na ten zabieg należy pamiętać także o przepisach ruchu drogowego, które są regulowane przez ustawy oraz rozporządzenia. Przepisy mówią, że zakres widoczności kierowcy musi wynosić 180 stopni, a przepuszczalność światła nie może być niższa niż 70 stopni – z przodu i na bokach.